Autostadt, az autós világ fővárosa
Ablak a Világra - Utazási magazin
Autostadt, az autós világ fővárosa
A 25 hektáros wolfsburgi AUTOSTADT élménypark két-három nap alatt teljesen bejárható; a látogató mégis azt érzi, hogy még nem látott eleget, hogy újra meg kellene nézni az egészet és kipróbálni azt is amiről esetleg lemaradt.
Az Autostadt egy igazi marketingbomba, olyan tudatmódosító eseménytér, amely üzeneteit úgy továbbítja, hogy soha nem mondja ki. A képi szemfényvesztésnek ezt a módját nőkkel terveztette Ferdinand Piech, a Porsche-család egyik leszármazottja, a Volkswagen-csoport korábbi vezetője. Úgy gondolta, nem elég jó autókat gyártani, hanem egyfajta ragályos kötődést kell kiépíteni az autóvezető vásárló és a vezetett közlekedési eszköz, az autó között. Ez az Autostadt.
A 25 hektárnyi területen többek között a következő eseményterek kaptak helyet:
Időháza: az Időházában az autótörténelem mérföldkövein keresztül utazhatunk a múltban. A csodák között testközelből láthatjuk például a Ford Tin Lizzy-jét, másnéven a T Modellt, mely a világ első futószalagon gyártott autója; az egymilliomodik Austin Minit; Citroen DS (“déesse”= istennő) – jét 1956-ból; a Porsche 356 - ot vagy a Bentley R típusú Continentalját.
Bentley Pavilon: a domboldalba simuló pavilon felé kígyózó út a föld alá vezet bennünket, ahol a bőr- és faburkolású terek az anyagok nemességét prezentálják. A Bentley 2,6 t súlyú topmodelljét 80%-ban kézzel állítják elő (csupán a faberakás 62 órát vesz igénybe) és minden órában kézzel polírozzák.
Lamborghini Pavillon: a fekete kockaformájú épületben egy Lamborghini Murciélago LP 640 –t tartanak fogva, “aki” időnként villámok, mennydörgés, köd és a dobhártyák fájdalomküszöbét súroló hangok között tör ki bilincseiből és mutatja meg citromsárga csillogását a világnak. Ha a halandó kipróbálhatná 3,8 mp alatt gyorsulhatna nulláról százra.
Skoda Pavillon: a kör alakú pavilon sikersztorija bicikligyártással kezdődött, később motorokat állítottak elő és 1905 óta foglalkoznak autógyártással. Bronzfigurák jelenítik meg a cseh történelmet Husz Jánostól kezdve a Rolling Stones Vaclav Havelnél tett látogatásáig. Egy interaktív navigátor segítségével érintőképernyős kijelzőn megtekinthetőek Prága csodálatos terei.
Audi Pavillon: az „Audisok“ világát a négy egymásba kapaszkodó karika szimbolizálja.
Seat Pavillon: az élménypark 1111 m2-nyi Ibériai – félszigetén találjuk a Seat pavilont, melyet a “Rambla” fahídon közelíthetünk meg. A látogató 360 piros Seat – tükör mentén juthat a pavilonba.
Volkswagen Pavillon: ez a pavilon éjszakára kékké változik, körbefonva a közepén található gigantikus méretű, 70 tonnás gömböt. A gömb belsejében 360°-ban mozizhatunk. A pavilonban egy kiállítóterem is található, mely a VW aktuális újdonságait mutatja be.
Autótornyok: a duplatornyok egyenként 48 m magasak, melyekben közel 400 autót lehet elhelyezni 20 emeleten. Az új autó a szomszédos gyárból egy üveghídon gurul át az autótornyok egyikébe, ahol egy elektromos polcrendszer segítségével kerül a megfelelő parkolóhelyre. Amikor az autó tulajdonosa megérkezik ugyan ilyen módon jut a vevő elé.
Programok az Autostadtban:
Tereptúra: az “utak ördögei” 15 000 m2 – nyi területen próbálhatják ki tudásukat egy képzett tréner segítségével. Ehhez tesztautóként egy VW Touareg áll a vállalkozó kedvűek rendelkezésé-re. A túra folyamán füves-dombos területen 11 buktatón kell átküzdenie magát a gyakorlott sofőrnek, ezek között szerepelnek hinták és emelkedők, keskeny hidak, fatörzsek és egy vízfolyás.
Biztonság-tréning: ezen még a rutinos sofőrök is tanulhatnak valamit: a látogatók és a résztvevők a profi trénertől elsajátíthatják a vezetési magatartás optimalizását, melyet a mindennapi közlekedési szituációkban könnyedén hasznosíthatnak. A továbbképzés többek között a pontosabb manőverezést, fékezési technikákat, valamint az ABS – ről és az ESP – ről szóló praktikus információkat is tartalmaz. A tesztjármű egy VW Golf V. Biztonsági okok miatt a tréning
saját autóval nem lehetséges.
Spórolás-tréning: a korszerű “Learning-by-Doing” kurzus környezetvédelmi szempontból is nagyon fontos. A tréning két részből áll. Az első részben a sofőr saját szokása szerint vezet. Eközben egy készülék analizálja a vezetési stílust. A második részben az értékelést és tanácsadást követően a résztvevők már lényegesen kevesebb üzemanyagot használnak.
Jogosítvány gyerekeknek: a közlekedési szabályok érdekesek is lehetnek. A technikai összefüggések, a helyes magatartás, a biztonság a közlekedésben nem csak a Mini-Beetle-n (max. sebesség: 4 km/h) történő tanulás miatt okozhat örömöt, ezeket a mindennapi közlekedésben is hasznosíthatják a gyerekek. A MobiVersum Tanulóparkjában a gyerekeket a “vizsga” után megjutalmazzák első jogosítványukkal.
Forrás:
Kapcsolódó cikkek
Autostadt, az autós világ fővárosa
Eszem-iszom német módra
Unesco-világörökségek Észak-Németországban
UNESCO világörökségek Dél-Németországban
Müncheni sörfesztivál - Octoberfest
München