Zakynthos / Görögország beszámoló

2008.08.19 - 2008.08.29

Laganas, Görögország, Zakynthos, Jón-szigetek

ZAKYNTHOS! :) - Lehet, csapongani fogok! Bocsássátok meg! -

Ha ismered Görögországot... Ezzel a szigettel kapcsolatban elsősorban mindíg ugyanazt a képet láthatod... Hatalmas sziklafalak között egy kis fehér öböl türkizkék tengerrel, és az öbölben egy "roncs" hajóval... Láttad már? Élőben is érdemes, elhiheted! Fantasztikusan szép öböl! Mind hajóval kikötni és fürödni ott, a hatalmas hullámokban, mind fentről a kiépített kilátóból látni és fotózni, mind pedig a félig teljesen könnyű, majd nehéz, majd az utcsó 100 métert csak rendes cipőben

-nehéz terep, de a 10,5 éves gyerekem is simán vette - megtehető "ösvényről" csodálni.

A Sziget egyik gyönyörűsége! ; Navagio öbölnek, vagy The Shipwreck - nek hívják. A roncs hajó egy csempészhajó volt.

Ezt a képet láttam minden görögországi nyaralásomkor... vonzott. Nagyon! És idén végre ez a csodaszép sziget lett az úticélunk!:) És élőben is fantasztikus volt!:)

Először úgy volt, hogy busszal megyünk. Aztán egy mesés véletlennek / szerencse? Sors keze?:) / köszönhetően mégis repültünk.

LAGANAS városban volt a szállásunk; Nikolas ház, 11 apartman. Egyszerű / a konyhától először elkeseredtem, bevallom; minikonyha kis LEHEL hűtővel!:) legalábbis a mélyhűtő ajtaján ez a felirat szerepelt! 1 lábos, 1 serpenyő; vmikor teflon serpenyő volt.. 2 villa, 2 kanál, 1 kenőkés, 1 kicsike recés kés, 1 merőkanál, és egy kiszedő lapát. / de szép és tiszta apartman.

Konyharuha, törölköző, wc papír van!

Takarítani is takarítottak a kintlétünk ( 10 éjszaka ) alatt 2x, és 1x törölközőket is cseréltek. És wc papírt is folyamatosan kaptunk ekkor.

Az apartman terasza árnyékos! Nagyon király! Míg a közvetlen mellette lévő Vasso ház teraszait tűzte a nap... szegény lakók nem sokat ücsörögtek ott. Nincs tengerre néző apartman a Nikolasban.

Laganas egy nagyon nyüzsgő városka. A Nikolas pedig szuper helyen van! Kellemes kis séta koktélbárok, éttermek, marketek előtt, és máris benn vagy a nyüzsiben. Viszont ha szundizni szeretnél, tudsz! A tenger is közel van; 5-7 perc, és ott vagy a homokos parton!

Van egy péksége/cukrászdája - Mi legalábbis nem találtunk többet - édes szájúak ki ne hagyják a görög sütiket! Fantasztikusan finomak!

Köztudott, hogy Laganas az angol fiatalok egyik nagyon kedvelt, látogatott helye. De nekünk semmi bajunk nem volt velük. Élték-élvezték az életet rendesen!:) Sok helyen van angol kaja.

Viszont találtunk egy igazi görög tavernát! Mindíg tele volt! Alig lehetett helyet szerezni. A helyiek közül is sokan odajártak. Hihetetlenül jó volt a giros, a suflaki, a tatziki, a görög sali. És isteni a chiken crepes! Elvitelre is adták a pitás girost. 2 Euro. Ha ketten ettünk, ittunk, 16-20 Euroból jól laktunk. Viszont mindíg tálat ettünk, nem pitásat. A pitással még kevesebbérz dugig lehet lakni.

Van Laganasban egy "csőrikés" emblémás étterem is. Ott isteni a pizza pl. a szomszédaink szerint-.

Vagy csak szerencsénk volt, vagy mindenhol így van, de mindíg finomakat ettünk! A kardhal is szuper volt!!

Csak úgy vigyen kaját aki vinni akar, hogy legalább 1x naponta kóstoljon görög kaját!:)

Rengeteg helyen lehet autót, motort, quadot bérelni. Érdemes körülnézni! Az árak változóak! / mi 3 napra 125 Euroért béreltünk FDW-vel + a kieg alváz és gumi biztosítással / + beírattuk a másodsofőrt is a szerződésbe!

Bérlésnél figyeljetek a FDW-re! Kérdezzetek rá! Fizessétek ki! Mi kötöttünk külön alváz és gumi biztosítást is. Végül nem ütöttük szét a kis suzukit amit kaptunk ( nagyon szuperul vette az emelkedőket is, a köves tortúra utakat is! :) szóval le a kalappal!)

Hihetetlen az úthálózat Zakynthoson!:)

Készüljön mindenki, hogy úgyis eltéved!:) És az a mondat nem igaz, hogy: Minden út Rómába vezet. Az viszont igen, hogy Zakynthoson minden út Zante Town-ba ( Zakynthos városa )vezet. Hihetetlen!:)

Figyeljen mindenki, és óvatosan! Hihetetlen szerpentinek. Sötétben emelkedő tetején pl többször kap az ember frászt, mert nem tudod, hogy merre megy tovább az út! A fék jó legyen ám, mert szükség van rá! És erőre is az emelkedőkhöz!

Egyik nap szemtanúi voltunk egy kanyarban fejre állt kicsikocsi mentésének... Csak Óvatosan! Lassan!

Motor: Azt gondolom; aki nem rutinos motoros, az maradjon a vízszintesebb utakon!

Hihetetlenül szép helyek vannak a szigeten! Mindenki megtalálja ott az olyan strandot, amit szeret. Van homokos. Van kavicsos. Van sziklás.

A tenger a homokos partoknál lassan mélyülő. A víz hihetetlenül tiszta, és a kék minden színében tud játszani!

Kirándulások:

BLU E CAVES / Kék Barlangok

Mindenhonnan mennek kisebb es nagyobb hajók.

Barlangok, melyekben hihetetlen kékségű a víz. Beugrottak rózsaszín fürdőruciban. A vízben lila volt a fürdőruha színe. Mi a sziget tetejéből mentünk ide 8 Euro / fő-ért - elkocsikáztunk idáig is -.

Visznek innen a Navagio öbölbe is. A kapitányunk egy nagyon szimpatikus ember volt :) Visszafelé még azt is megmutatta, mit bír a hajója, és mi bírjuk-e?:) Kapaszkodnunk kellett, de rendesen!:) És észrevette azt, amit más senki sem, hogy a hajó belsejéből egy pár papucs a tengerbe repült. Vissza is kanyarodtunk a saját hullámainkban. Király volt!:)

Innen nem messze van egy szélmalom.. A Szigeten ez a legdrágább szállás állítólag. 1 kecó van benne 500 Euro / éj-ért. Itt van egy másik szélmalom is, és meredeken le lehet menni a tengerbe fürdőzni. Érdemes!

A Navagio öbölről már említést tettem. Nem hagyható ki! Már csak azért sem, mert egy másik fantasztikus öbölben is megáll a hajó, és ott is lehet fürdőzni.

Ezt a kirándulást egy fakultatív program keretében tettük meg. Az út 3/4 része "izgalmas", hihetetlenül szép helyek mellett halad el a hajó. Az utcsó 1/4 részt sokan már unták. Szerintem simán jó volt az is.

Ezt a sziget körüli hajóutat sem szabad kihagyni, ha már ott van az ember.

Kefalóniára mi nem fizettünk be. 53 euro volt / fő + a belépők. Akik voltak, vegyes véleményekkel jöttek vissza. Volt akik odáig voltak, meg vissza, voltak akik azt mondták, többet vártak.

GERAKAS: hihetetlen hosszú homokos part, a végében a "cápa harapott szikla" . A bejáratnál kapunk egy "jegyet". Elmondják, hogy 3h-t lehetsz lenn a strandon. Ez a hely egy "Teknős Nemzeti Park". Itt is védik a Caretta-Caretta tekik tojásait.

Laganas öböl: itt is lerakják a teknősök a tojásaikat. Itt is vannak természet és állatvédők, és itt is vigyázni kell a lerakott tekitojásokra. Este 7h-től reggel 7h-ig nem is lehetsz a part egy szakaszán.

Sajnos mi nem találkoztunk tekikkel. Ill. egy-et láttunk. Búvárok hozták ki, kocsiba rakták és elvitték. Megkérdeztük, hogy mi történt. Vmire ráharapott, megsérült, dokihoz vitték.

Végig jártuk a sziget strandjait:

Gerakas, Banana beach, Porto Zoro, Porto Roma, AG. Nikolaos, Makrigialos, Argasi, Alykes, Keri, Tsilivi, Marathia, Xigia, stb...

Porto Vromi: mész lefelé a hegyről... gyönyörű kis öböl kishajókkal. Vizibicajt béreltünk, és azzal mentünk a barlangokba. Itt van Poseidon arca is. Egy profil a sziklá/ban/ból. Egy-két órát simán eltöltesz itt.

Porto Vromi felett van egy taverna... NEm kihagyni!:) A tulaj egy végtelenül kedves ember!

Itt vacsiztunk, mert már esteledett, és innen néztük, fotóztuk a naplementét. Gyönyörű volt!

A kaja pedig fantasztikus! Ketten egy kétszemélyes tálat ettek, mi egy chiken suflakit és egy pork-ot. Dugig laktunk! :) És tudunk enni! :) Ettünk, ittunk (üditőket, sört) 4en, és 43 Eurot fizettünk. És a végén kaptunk egy óriási gyümölcstálat. Görögdinnye, sárgadinnye, szőlő. Vmi isteni finom volt! Aztán csak szuszogtunk:) és alig bírtunk elvánszorogni a kocsiig.

KERI és MARATHONISI sziget:

Keri is egy szép kis nyaralóhely. 15 Euro/fő-ért elvisznek a barlangokba, és átvisznek a Marathonisi szigetre / Teknős alakú a sziget, és van egy homokos "földnyelve". /

Nagy vonalakban ennyi. Mindenkinek bátran ajánlom Zakynthost! Bármikor visszamennék! Sőt! Élnék is ott.

Hozzászólások a beszámolóhoz

Még nincs hozzászólás. Legyél Te az első, aki véleményt mond!