Toroni beszámoló

Utazás időpontja:
2008.08.22 - 2008.09.03

Toroni, Görögország, Sinthonia, Chalkidiki

Ha igazi kikapcsolódásra vágysz akkor tudom ajánlani a Toroni nevű városkát úticélnak.

Egy egész éves gyűrődés után, ha az ember tényleg pihenni akar és szeretné leereszteni a felgyülemlett gőzt magából ez egy ideális hely lehet erre a célra. A bulizni vágyók viszont felejtsék el, mivel itt nemtalálnak megfelelő helyet erre a célra. Valamikor volt egy éjjel - nappal nyitvatartó bár, ezt azonban mára szó szerint belepte a por, a bárpult melletti székek a mai napig érintetlenül álnak a helyükön, mikor több ével ezelőtt valaki rájuk ült. Mindazonáltal nem egy porfészekről van szó, a városka tengerpartját üde pálmaligetek tarkítják, kiépített sétány hívogat a reggeli, vagy esti sétákra. Napközben pedig a szinte ideális tengerparti strand az a hely ami felfrissülést hozhat.

Párommal kettesben utaztunk ide, kifejezetten pihenni akartunk, ezért nem okozott csalódást a hely számunkra. Sőt!

A Hotel Basil apartmanrészlegében volt a szállásunk, ami egyszerű, apartmanhoz illően jól felszerelt és főleg tiszta volt. Nagyon szép kilátásunk nyílt az udvarra, a tengerre az erkélyünkről, ahol hangulatos beszélgetéseket, meghitt esti "piálásokat" rendeztünk magunknak. Gyönyörű virágok és a pálmák minden nap lenyűgöztek bennünket, bár nem először láttunk már ilyet. A szállástól mintegy 50 méterre a kék tenger strandja hívogatóan várt bennünket minden reggel. Az időjárást vagy nagyon kifogtuk, vagy mindig is strandidő van arrafelé, minden esetre az első hat napon 3 darab bárányfelhőt tudtam összeszámolni a napernyőm alól. Mivel falfehéren (napszűzen) utaztam ki ezért nem meglepő hogy a nyaralás végére a második bőrréteg is lefoszlott rólam, hiába kenegetettem magam, mindenféle csodaszerrel. Az asszony szoláriumban előedzett bőre viszont nagyon bírta a strapát. A tanulság az hogy bizony elő kell készülni a pörkölésre még odahaza, nem szabad sajnálni az alapozásra némi időt, mert a végén bőségesen visszakapjuk majd.

A tengerpart végig fövenyes, egészen a mélyvízig egyetlen kődarabot nem találni. A föveny miatt a víz nagyon tiszta és hőmérséklete is ideális, nem túl meleg, de órákig benne lehet pancsolni anélkül hogy fázna az ember. Ami kis gondot okozhat az az hogy vagy 3 napon át apró pici fehér medúzákat sodort a szél a part közelébe, amik nem bántanak ugyan senkit, viszont aki nem szeret húslevesben úszkálni annak ez kifejezetten kellemetlen lehet. Ha már a medúzáknál tartunk megemlítem azt is hogy cápa nem jött arrafelé egyszer sem, csípős fajta kék és egyéb színű medúzát sem láttunk csupán két darabot, azt is esti sétánk alkalmával a partra dobva. Apró halak úszkálnak a part közelében a lábunk alatt, ami a jó vízminőséget bizonyítja. A strandolók egyike még öklömnyi polipot is fogott szabadkézzel a gyerekeinek.

A strandoláson kívül kikapcsolódási lehetőségként kínálkozik az utazási irodák által szervezett programok tömege. 25-30 euro per kop áron akár minen napra jut belőlük. Az más kérdés hogy ezek színvonala erősen változó.

Egyéb infók:

Utazás jól légkondicionált mercedes busszal oda és vissza is 17 óra. Útvonal szerbián és bulgárián keresztül, "pisipénz"-t nekünk nem kellett felhasználni. Pihenők az úton 3-5 óránként, ami erősen megviseli az embergyerekét! Fejpárnát okvetlenül felvinni a buszra és nagyon keveset inni /szeszt egyáltalán ne vedeljetek mert meghajtja a vesét és könyöröghettek a szlovák buszsofőrnek aki szót se tud magyarul hogy álljon meg :)/ az út során!

Kaja:

Nem érdemes itthonról vinni csak az útravalót, a "szupermarketek"-ben szinte mindent meg lehet venni ami a túléléshez kell.

Mi nem fizettünk elő sehol "menzára", ez szabadabb mozgást biztosított és kikerülhettük az erősen magyarosított gyomrunknak nemtetsző fogásokat. Az éttermekben a személyzet nem ért magyarul, viszont nagyon türelmesek és ha másként nem megy akkor bevisznek akár a konyhába és ott mutogatással rendelhetsz. Bevallom, előfordult velünk is, a pincér kb. hat nyelven kérdezte mit akarunk, csak épp a magyar maradt ki a listából :)

Ajándék vásárlás:

A városkában két butik van összesen, csecsebecsét viszont rengeteg helyen árulnak. Ezek töbnyire a szokásos giccsek. Aki értékes ajándékot szeretne hazavinni azoknak érdemes egy utazási iroda által szervezett túrán beszereznie azt.

Hozzászólások a beszámolóhoz

Még nincs hozzászólás. Legyél Te az első, aki véleményt mond!