A szépség szigete beszámoló

Téma:
Utazás időpontja:

Calvi, Franciaország, Korzika

2008 június 20.-án idultunk el itthonról a késő délutáni órákban, hogy reggel időben megérkezzünk a kompkikötőbe. 3 kisgyerekkel vágtunk neki a két hetes korzikai útnak, a célunk a sziget felfedezése volt. Már itthon nagyon alapos útiterveket készítettünk ahhoz,hogy a gyönyörű szigeten minél több látnivalót megcsodálhassunk. Mivel még nem volt főszezon, kényelmesen tudtunk közlekedni az utakon, és nem voltak zsúfoltak a tengerpartok sem. A víz nagyon tiszta és kellemes hőmérsékletű júniusban. Szerencsére napközben sem volt 31 foknál magasabb hőmérséklet,így rengeteget tudtunk utazni és kirándulni.A sziget illata semmihez sem hasonlítható.Maga a sziget rendkívül szikás,de mégis mindenhol más színű és formájú.Nem szállodáben aludtunk,Korzikán rengeteg 3 és 4 csillagos camping található a tengerpart mentén,ahol bérehetők bungalok és appartmanok. A camingekben van élelmiszerbolt,étterem,játszóté r,medence csúszdával.A mi tapasztalataink szerint mindenhol tisztaság volt,beleétve a campinget,a városokat,a kirándulóhelyeket. Az első hetet Calviban az észak-nyugati parton,a másodikat Olmeto Plage-on, a Valinco-i-öbölbe töltöttük(dél-nyugat).Ezzel ellentétben kevés megfizethető áru szálloda van a tengerparton. Az élelmiszerek nagyon drágák, de az éttermek is. Ha a szállodába fizetsz be félpanzióra, nem jársz jobban, mintha mindig étterembe vacsoráznál. Nagyon jellegzetes ételeik vannak,teljesen más, mint a magyar konyha,nekünk nagyon ízlett. A legjobb a Pietra korzikai gesztenyesör,elsőre furcsán hanzik a gesztenye és a sör,de nagyon bejött. A másik különleges helyi sör a Colomba, ez egy fehér sör, a machia növényeiből készült.Érdemes megkóstólni a korzikai juhsajtot(házi készítésű)és a különböző házi készítésű kolbászokat,pástétomot. Amit Korzikán nem lehet kihagyni a látnivalók sorából:Les Calanches,Réseve naturelle de Scandola, Bonifacio,Corte,Aigulles de Bavella,Piscia di Gallu,Sartene,Cap Corse,Scala di Santa Regina.Korzika ezalatt a két hét alatt lenyűgözött mindannyiunkat és a gyerekek is rendkívül élvezték változatosságot.Nem véletlenül nevezik a Szépség szigetének,de említik még Ezerszínű sziget néven is.

Hozzászólások a beszámolóhoz

Még nincs hozzászólás. Legyél Te az első, aki véleményt mond!