Vulkán kitörés Izlandon beszámoló

Utazás időpontja:
2010.04.14 - 2010.04.21

Tel Aviv, Izrael

Az idénre jelöltük ki a Szentföldi körutazás második részének, az izraeli területek végigjárását. (Az előző beszámolók megtalálhatóak a bal oldali menü Blogok menüpontjában).

Az út lényegi részével (Jeruzsálem, Betlehem, Gallilea, Názáreth, Holt-tenger nyugati partja) nagyon jól sikerült.

Hétfőn (2010. április 19-én) kellett volna hazajönnünk El-Al járattal, de az izlandi vulkánkitörés miatti légtér zár keresztülhúzta a számítást.

Már előző este az El-Al honlapján megjelent, hogy a gép az eredeti 7:25-ös indulás helyett csak 9 óra után száll fel, illetve az is, hogy a magyar légtér csak délben kerül kinyitásra.

Hétfőn reggel annak rendje és módja szerint meg is érkeztünk a repülő térre. Mikorra megérkeztünk a járatot törölték. Az El-Al pultjánál fogalmuk sem volt, hogy mi történik, a légitársaság az összes budapesti járatot törölte, előreláthatólag csütörtökig. Folyamatosan változott a helyzet, az egyik pillanatban még azt mondták, hogy elmehetünk Bécsbe, mert van hely, de amire átfoglalták a jegyünket addigra törölték a bécsi járatot is. Kb. 11 órára már csak Madridba és Rómába lehetett elutazni.

Az El-Al pultjánál meglepően jól kezelték a teljes fejetlenséget és hogy semmi konkrétat nem tudnak mondani vagy tenni. Néha meglehetősen tumultuózus jelenetek alakultak ki, egy grúz csoport kis tömegverekedést is rögtönzött a pult előtt.

Talán az volt a legkellemetlenebb, hogy mindig volt valami hír, ami miatt várni kellett egy fél - másfél órát, majd amikor az mégsem bizonyult járható útnak, vagy nem igazolódott, akkor lett egy újabb. Illetve az is, hogy ismerőseink minden hírt azonnal megosztottak velünk SMS-ben, ami persze hihetetlen mennyiségű, egymásnak szorosan ellentmondó információt jelent. A BUD.hu gyakorlatilag nem működött, illetve semmit nem frissítettek rajta. (Még hétfőn este is a vasárnap esti hirdetmény volt a magyar repülőtér hivatalos honlapján, mostanra a mögötte lévő portált lecserélték egy blog motorra, legalább valami információt próbálnak közölni.)

Kb. este öt felé feladtuk, hogy bármi érdemleges történhet. Ekkor már a magyar légtér valóban dél óta nyitva volt, és a hírek arról érkeztek, hogy Budapestről indulnak és oda érkeznek gépek, az El-Al-nál azonban semmit nem tudtak mondani. Így hát más utat kellett választani, vagy a gyerekek ezen a héten nem látnak bennünket.

Némi telefonálás után kiderült, hogy a jordániai Aqabáról és a Egyiptomból Sharm el Shaikról jön haza charter járat kedden (azaz ma). A nyáron már mentünk egyszer Aqabáról Sharm el Sheikre, nem túl bonyolult átutazni, bármelyik megoldás jó lehet nekünk.

Arra gondoltunk, hogy kibérelünk egy autót Tel Avivban, lemegyünk vele Eilatra és oda úton eldöntjük, hogy Aqabáról vagy Sharmról jövünk-e haza. Izraelben hétfőn és kedden ünnepnap volt, az autóbérlés ab ovo meghiúsult. A reptéri információban ülő hölgy azonban némi kutatással kiderítette, hogy van egy busz éjfélkor Eilatra és a kártyámmal azonnal foglalt is rá jegyet.

A busz indulásáig kiderült, hogy Sharmon nem fognak felengedni a gépre, mert nem aludtunk Egyiptomban. Maradt tehát Aqaba. A charter az Anubis Travel járata volt, az Anubis Travel munkatársai nagyon segítőkészen leintéztek mindent ahhoz, hogy fel tudjunk szállni. A Classic Hotelben kaptunk találkozási pontot.

Eilatra kb. reggel 5 órára értünk, kicsit kellett csövezni a tengerparton, mert a határátkelő csak 1/2 7-kor nyitott ki.

8 óra felé értünk a szállodába. Addigra az ott lévő magyarok tűkön ültek, már vasárnap haza kellett volna utazniuk. Minden nap volt szó róla, hogy mennek, de aztán nem jött értük gép. Most sem volt megnyugtató a helyzet, a szállodába érkezésünkig nem indult el Budapestről.

Biztos, ami biztos kivettünk egy szobát és aludunk egyet. Délután háromkor aztán mégis elindultunk a repülőtérre. A reptéren, amikor megjött a Malév járata nagy volt az öröm és a tapsolás. Hurghadán keresztül végülis este 11 felé érkeztünk meg.

Hozzászólások a beszámolóhoz

Még nincs hozzászólás. Legyél Te az első, aki véleményt mond!