A Hall 1-be, a legérdekesebb és legnagyobb csarnokba az AHCI részleg mellett lehet átmenni.
A Hall 1-ben kapnak helyet az igazi luxusmárkák (már aki kiállít). Hogy kik vannak itt, azokat végigveszem, de sokan vannak, akik nem jönnek el Baselbe. Nem állít ki a Vacheron Constantin, Audemars Piguet (különösen fájdalmas), Jaeger LeCoultre, A.Lange & Söhne.
Ez az ominózus Hall 1 valami rettenetes méretű, vagy kétszer akkora, mint a BNV B pavilon, csak két emeletes.
A földszinten hatalmas pavilonok vannak, a Swatch Group területe elfoglalja a csarnok közepét. Egy helyen találhatóak a Longines, Cerina, Tissot, és az összes nem különösebben érdekes. De itt van a különösen kiemelkedő Breguet és a Blancpain is. A Breguet-től éppen csak nem néznek ki. Hihetetlenül szép pavilon, rengeteg óra, nagyon ízlésesen berendezve és határozott felszólítás, hogy ne tessék fényképezni.
Ezzel szemben a Blancpain-nél egy csokorba gyűjtve megtalálható a búvár óra történelem egyik legsikeresebb és legkívánatosabb opusának, a Fifty Fathomnak számos képviselője. Az eredeti francia hadseregnek tervezett órától, lengyel hadsereg, a Bundeswehr, amerikai - azt hiszem tengerészgyalogság - rendszeresített óráján át egészen a civileknek szánt változatig. Nem gyakori könnyű több Fifty Fathomot egy helyen látni, de nyolcat egészen frenetikus. A Fifty Fathmok nagy számának az adott apropót, hogy a Blancpain tavaly kiadta a Fifty Fathomok újkori verzióját, persze már "korszerűsített" dizájnnal és zafír üveggel. Az idénre megjelentek a Fifty Fathomok kronográf és - horribile dictum - tourbillonos változatai is.
Sajnos a régi Fifty Fathomok üveg mögött egy műanyag gömbben kerültek kiállításra, nagyon nem sikerültek jól a képek, de felteszem őket a rossz minőség ellenére is.
A Blancpainnél volt egy nagyon jópofa aktivitás is: egy fehér ruhás órás - persze szigorúan csak franciául - pergő nyelvezettel mesélt a szerkezetekről, és lelkesen dugdosott tourbillonokat egy mikroszkóp alá, a képet pedig kivetítette egy plazmára.