Közlekedés a Fülöp-szigeteken beszámoló



Közlekedés  a Fülöp-szigeteken Közlekedés  a Fülöp-szigeteken Közlekedés  a Fülöp-szigeteken Közlekedés  a Fülöp-szigeteken Közlekedés  a Fülöp-szigeteken Közlekedés  a Fülöp-szigeteken Közlekedés  a Fülöp-szigeteken Közlekedés  a Fülöp-szigeteken Közlekedés  a Fülöp-szigeteken Közlekedés  a Fülöp-szigeteken Közlekedés  a Fülöp-szigeteken Közlekedés  a Fülöp-szigeteken

Közlekedés a Fülöp-szigeteken

24544 megtekintés
karcsika (368) beszámolója
szerkesztés alatt

Értékelés:
0 pont
Téma:
Utazás időpontja:
2009.02.06 - 2009.02.15

Manila, Fülöp-szigetek, Luzon, Ischia-sziget



Mint sok más ázsiai országban a Fülöp-szigeteken is meglehetősen dekoncentrált a közlekedés. Ez persze lehetne rossz is, azonban meglepő módon ez igen nagyfokú szabadságot jelent; bárhonnan bárhová szinten azonnal indulnak buszok, dzsipnik, motorok, biciklik vagy bármi ami A-ból B pontban való eljutásra hasznosítható.

A Fülöp-szigetek a dzsipnik kifejlesztésével írták be magukat a közlekedés-innováció egyetemes történetébe. A dzsipnik fülöp-szigeteki specialitások. Ott tervezik és építik őket egyesével, manufakturális módszerekkel. Nem csak azért nincs két egyforma dzsipni, mert mindegyik egyedi megrendelésre készül, kézi munkával (más sorozatban gyártott ilyen autó talán csak a Rolls Royce van), de a tulajdonosok egy témát alaposan körbejárva és feldolgozva az autót ezen téma alapos megismertetésére szentelik. A téma bármi lehet Jézus születésétől a Hupikék Törpapa születésnapjáig. A Fülöp-szigeteken utazva kimeríthetetlen témát találunk a dzsipnik fényképezésében.

A nevüket a Jeep-ek után kapták, az autók elölről hagyományosan hajaznak a dzsippekre, a háború alatt és után a remek amerikai terepjárók a vágy elérhetetlen tárgyai voltak, így kezdték gyártani őket, afféle replikaként. Mára a közlekedés alappillérei, legfontosabb eszköz a városon belüli és városok közti utazásra. Nagyon olcsó, fix tarifás, fix útvonalon közlekedő járatok.

A másik igen remek utazási eszköz a biciklis és motoros háromkerekűek (a thai a tuk-tuk, indonéz a becah, indokínai a riksa megfelelői). Mi egyszer próbáltunk két európaiként egy nem motoros háromkerekűvel utazni. Nem volt jó élmény, az háromkerekűt hajtól ember kis híjján belepusztult az útba.

A motoros változat azonban kifejezetten mókás szerzemény, hárman kényelmesen utazhatnak vele (ketten a fülkében egy valaki a sofőr mögött az ülésen oldalt ülve.) A motoros és az emberi erővel hajtott háromkerekűek is a dzsipnikhez hasonló hihetetlenül dekorált változatban.






Hozzászólások a beszámolóhoz


Még nincs hozzászólás. Legyél Te az első, aki véleményt mond!

Facebook hozzászólások







(20) 884 94 00
Irodáink
Hírlevél feliratkozás
Kedvencek
Családi ár számolás
|[REM_CODE]|