Kas és környéke beszámoló

Téma:
Utazás időpontja:
2011.09.24 - 2011.09.26

Fetiyéből Kasban utaztunk és két éjszakát laktunk. Az út csak valamivel több, mint 100 km. Csupa olyan úton, amin nincs sem 100 m egyenes se ugyanennyi vízszintes szakasz. Egy teljes tank benzint evett meg az 1.4 literes Thalia az úton.

Korábban már írtam az út három állomásáról: Saklikentről, Xantosról és Pataráról. Patara strandráról este 7 felé indultunk csak el, és 9 felé értünk a városba. Nagyon szép az út, és nem messze Kastól áttuk az egyik legszebb fekvésű strandot. Van 200 lépcső vezet le egy kicsi, fehér homokos partra. Nagyon szép látvány felülről, valószínűleg lentről sem rossz.

Kas talán még Fethiyénél is szebb helyen van. A part derékszögben megtörik, a derékszög két szárából két hosszú félsziget nyúlik be a tengerbe párhuzamosan, a nagyobb 2 km hosszú lehet. A két félsziget közti öbölben van Kas régi belvárosa.

Pont félúton Marmaris és Antalya repülőterétől, ráadásul 4 óra körüli utazásra mindkét repülőtértől nem a legkedveltebb hely a csoportosan utazóknak. Találkoztunk sok külföldivel, amennyire meg lehetett állapítani vagy nagyon régen itt élnek, vagy egyénileg utaztak.

Kas olyan, mint itthon Szentendre: művészek, kézművesek, ékszerészek városa, a török tengerparton máshol nem látott portékákat kínáló apró boltokkal, törököknek szóló, török ételeket kínáló éttermecskékkel. Kevésbé a tömeges, mint inkább a - valószínűleg - jobb módú, sok idővel rendelkező vendégekre vannak ráállva.

Kasból egy teljes napos kirándulásra mentünk. Valahol azt olvastuk, hogy Kas körül nincsenek strandok. Ez csak hézagosan igaz, homokos part valóban nincs, sziklás fürdőhelyet azonban nem nehéz találni.

Kas környékén két fő turista látványosság van: a líkiai időkre visszanyúló történetű Kekova-sziget, a Szent Miklós (a történelmi Mikulás) templomot, egy Johannita várnak és az ókori Myrának otthont adó Demre. Egy napos kirándulásra mentünk mindet végignézni.

Hozzászólások a beszámolóhoz

Még nincs hozzászólás. Legyél Te az első, aki véleményt mond!