Breaking News - Égszakadás földindulás beszámoló

Breaking News Hegyomlás Hegyomlás várakozó autókkal Hegyomlás a völggyel Trongsából fényképezve

Breaking News - Égszakadás földindulás

2012.04.07 - 2012.04.07

április 7.

---

Pezseg a levegő. Reggel, amikor Urában voltunk jött a hír, hogy ott, ahol idefele jövet kődobálással próbáltam megállapítani a folyó távolságát, földcsuszamlás volt az éjszaka, és Bhután középső része elvágódott a nyugati felétől; lévén, hogy csak ez az egy út van. Előre láthatólag három nap, mire kipofozzák annyira, hogy megindulhasson a forgalom. Miután a a TV vagy a rádió bemondta, hogy mi történt vagy tizen hívták fel a gájdot és sofőrt, hogy mi van velük.

Egyből megindult az őrült szervezés a kimenekítésemre.

Bumtangban van reülőtér, de nincs járat, csak 11-én, nekem meg tizedikén megy a repülőm Kathmanduba. Vannak egyéb ötletek is, mint hogy elmegyünk a földcsuszamlásig a mostani autóval, küldenek egy autót a másik oldalra, és mi meg átgyalogolunk. Tekintettel, hogy a hegy 80-85 fok meredek, és amikor a munkálatok befejezésére vártunk sikertelenül próbálkoztam felmászni a hegyoldalba, nagyon valószínűtlen, hogy ez sikerülne.

Most az látszik működőképesnek, hogy elmegyünk délnek. Csakhogy nincs útvonal engedélyünk (road permit), most hétvége van, nem dolgoznak a hihvatalban, nem biztos, hogy az idegenvezető és a söfőr el mer indulni. Az út arra pont háromszor olyan hosszú (igaz kicsit jobb egy része, nem olyan kanyargós), jóval 30 óra felettire becsülik az utat. Még senki nem járt arra, akit ismernek, úgyhogy fogalmuk sincs az állapotokról

Bhután nagyjából annyira szabad, mint a Szovjetúnió a 60-as években. Mindenki oda megy, ahová csak engedik neki.Paro és Bumtang között három helyen kellett regisztrálni az őrbódéknál. Nem biztosak benne, lehet, hogy az út közben van teljesen elzárt terület, ahová külföldit egyáltalán nem engednek be.

És vannak egyéb szervezési problémák is, mint pl. hogy alig lehet valahol benzint kapni. A mi terepjárónknak 2 db 55 literes tankja van, amiből alig maradt, mire Bumtangba értünk (Bumtang és Punaka között csak két helyen lehet üzemanyagot kapni, ráadásul a gájdnak nincs erre ellátmánya. Mondtam, hogy e miatt ne aggódjon, mert nálam van pénz, több is mint kell, majd Paroban visszaadják.

---------------------

Most jött az idvez, hogy most már biztos délre megyünk, ha van útvonal engedély, ha nincs, mert már a szállást foglaltak valahová út közben.

Hozzászólások a beszámolóhoz

Még nincs hozzászólás. Legyél Te az első, aki véleményt mond!