- beszámoló

Téma:
Utazás időpontja:
2011.08.27 - 2011.08.27

Mi Ücagiz falucskából mentünk hajókirándulásra a Kekova-szigetre. Kekován líkiai majd római, majd bizánci település volt, majd az egész valamilyen oknál fogva belesüllyedt a tengerbe. Valahol olvastuk, hogy egy földrengés miatt – több okból nehezen hihető , máshol az volt, hogy a tenger szintemelkedése miatt (ugyanúgy lehet számos ellenérvet hozni).

A lényeg, hogy a sziget körül utazva számos romot, építményt lehet a víz alatt látni, különösen jól kivehetőek néhány ház körvonalai és kikötő mólója.

Ücagizba megérkezve már a parkolóban vártak „hajóskapitányok”, akik szerettek volna elvinni hajózásra. Persze árat ott a hajótól távol nem lehetett kicsikarni. Hozzánk is hozzánk csapódott egy unszimpatikus figura. Pont indult egy csoportot vivő hajó, de a kapitánya nem volt hajlandó szóba állni velünk, mert látta, hogy valaki más érdekeltségéhez tartozunk. A fickó persze elvitt minket a móló legvégére, és mondta, hogy attól függően, hogy milyen utat szeretnénk, választhatunk hajót. Mondtuk, hogy nem akarunk külön hajót (fizetni), hanem csoporthoz szeretnénk csatlakozni. Erre bejelentette, hogy a csoportok már mind elmentek . És valóban az volt az utolsó, amit mi is láttunk a mólón. Erre persze megsértődtünk és otthagytuk.

Nem tűnvén más megoldás mégis egy hajót béreltünk ki saját magunknak, Zsuzsi némi alku után 100 TL-ben (kb. 11.000 Ft) állapodott meg egy két órás útban.

A hajó elkerült a külvilágtól elzárt Gorge falu felé, végigment Kekova partjánál, és végül Kekova egyetlen strandján fürödni is lehetett.

Gorge védet falucska tele líkiai emlékkel. Mindenki kedvence a kikötő közepén álló líkiak szarkofág. Gorgéba nem vezet út, szárazföldön csak gyalog lehet ide eljutni egy kecskekaptatón, vagy hajóval, a tenger felől.

Kekova mellett motoros hajóval végigmenni a legkényelmesebb megoldás. Ücagizban adnak bérbe kenukat. Rengeteg kenus van, sokkal kevésbé lusta-turistás megoldás, de hozzá kell tenni, hogy a magas hajóról sokkal jobban lehet a víz alatti romokat látni. Régebben lehetett Kekován a romok között sznorkelezni és búvárkodni, ma már nem szabad úszni sem a romok felett, kivéve az egy darab Sunshine beach-nek becézett öblöcskét. Itt is van persze ház rom a víz alatt, és a hajók rendesen meg is állnak egy órára.

Ücagizban a kirándulás után találkoztunk az egyetlen magyar utazókkal a Bodrum óta. Egy fiatal pár ugyanúgy a Kekova-szigeti hajózásról jöttek. Ők gyerek nélkül vannak, Kasban laktak, és búvárkodnak. Azt mesélték, hogy innen nem messze van egy nagy, 40 méteres szárny fesztávolságú, néhány éve lezuhant repülőgép a víz alatt.

Hozzászólások a beszámolóhoz

Még nincs hozzászólás. Legyél Te az első, aki véleményt mond!