- beszámoló

Utazás időpontja:
2009.09.24 - 2009.09.24

Jerash, Jordánia

Ma reggel Jerash-t tűztük ki úti célnak. Jerash Ammantól 50-60 km-re fekszik északra. Az egyik legszebben megmaradt római városnak aposztrofálják.

A szállodában kértük a recepciósokat, hogy írják le a Lonely Planetből kinézett buszpályaudvar nevét. Taxival kb. 1 JD. Gyanús volt, hogy nincsenek itt mini buszok. Hama' kis is derült, hogy nem jó helyen vagyunk. Egy kedves helyi ember felajánlotta, hogy 5 JD-ért elvisz, mert ugye a taxi 6 JD lenne. Biztos ami biztos azért leintettünk egy taxit, és meg is úsztuk 1,1 JD-ből.

Mini busszal fél óra az út, a költség fejenként 1.5 JD. Jordánia egyik gyönyörű, tiszta zöld vidékén megy keresztül az út. Jerash is abból lett gazdag, hogy ellátta a vidéket mezőgazdasági termékekkel.

Szóval Jerash. Amúgy is vonzódom a római romok iránt, de Jerash (eredeti nevén Gerasa) sokkal jobb, mint az eddigiek, amiket láttam. Nagyon jó állapotban megmaradt hatalmas oszlopos utak (Cardo), színházak, templomok. Jó négy órát elszöszötöltünk a romok között. Nagyon klassz visitor centere van, részletes angol nyelvű magyarázatokkal.

Úgy 3 óra felé Jerash végére jártunk, meglepő módon még a gyerekek is nagyon jól érezték magukat, hőség és romok ide vagy oda. Gondoltuk, nem megyünk vissza Ammanba, belelapoztunk a Lonely Planetbe, hogy mit érdemes még a környéken megnézni. Nagyjából itt vettük észre, hogy Jordániában nincs tömegközlekedés 2 óra után. Elég kellemetlen felfedezés, különösen, ha nem vagyunk különösen korán kelőek, és 10 előtt nem kerülünk ki reggel a szállodából. Mivel most már 2 után voltunk maradt a taxi. Némi alkudozás után 22 JD-ért vállalta, hogy elvisz Ajlunba, onnan pedig Ammanba.

Ajlun egy gyönyörű zöld völgyben fekszik, valamikor a XI. század környékén vasércbányák voltak a völgyben, annak az ellenőrzésére és védelmére építettek egy erődöt az Ajlun feletti hegytetőre. A taxisnak mondtuk, hogy szeretnénk megnézni a várat és a bizánci templomot. Ezt a másodikat azzal a mozdulattal el is engedte a füle mellett. Később még vagy kétszer. Nem volt kedve hozzá.

A kastély viszont szépen helyre van állítva, és gyönyörű kilátás nyílik a tetejéről a tájra.

Este nem túl korán értünk vissza a szállodába. Kicsit pihiztünk, este pedig bementünk a Belvárosba sétálni, vacsorázni és nézelődni.

A Petrába vezető úton láttunk egy szuvenyír boltot gyönyörű ezüst ékszerekkel és késekkel. Akkor azt reméltem, hogy Ammanban majd jobbat - de legalábbis ugyanilyet - találunk. De sajnos nem. Már két napja is meglepődtünk, hogy milyen kiváló minőségű kézműves munkára bukkantunk. Nagy ritkaság az ilyen, általában mindenütt csak szigorú gagyit árulnak. Ammanban aztán nem is bukkantunk a nyomára hasonlónak, pedig jópár ajánlott üzletet végigjártunk. Ha tehát valaki az Aqabából Petrába menő úton megáll a Rest Housenál, és komoly vonzódással rendelkezik a szép kézműves termékek iránt, ne szalassza el. Ritkán látni ilyet.

Ammanból az eBay-en korábban vettem két Audemars Piguet órát, gondoltam most meglátogatom az eladót, aki annak idején eladta őket. De ő is ippeg szabin van. A boltja Amman Belvárosában a kiterjedt aranypiacon van. Amman igazi élvezetes város. Este meg még inkább. Jó sétálni, nézelődni, mindenhová bemenni, mindent megfogdosni. Zizeg az egész Belváros. Millió ember mászkál az utcákon, hatalmas a forgalom.

A szállodában voltak kirakva színes magazinok. Sajnos ebből mi semmit sem láttunk, de a hirdetések és a cikkek alapján Amman pezsgő kulturális életű város lehet. Szerintem még simán kibírnék itt egy-két hetet.

Holnap megyünk le a Holt-tengerhez.

Hozzászólások a beszámolóhoz

Még nincs hozzászólás. Legyél Te az első, aki véleményt mond!