Utazás Aqabára beszámoló

Ákos alszik a hátizsákon Váróterem várakozókkal Nuweibán Autó két rendszámmal: Nuweibán Utazás Aqabára Utazás Aqabára

Utazás Aqabára

Utazás időpontja:
2009.09.20 - 2009.09.20

Aqaba, Jordánia

Nagyon kemény napon vagyunk túl, kicsit erős kontraszttal a Savoy luxusához.

Reggel elindultunk a szállodából fél hét felé, és minden izgalom nélkül a jegyváltó helynél voltunk Nuweibán. Nuweiba egy kereskedelmi kikötőhely a Sínai-félszigeten, az Aqabai-öböl partján, kb. 150 km-re Sharm el Sheiktől. Hát nem a kifinomult ízlésével és rendezettségével fog bekerülni a történelembe.

A hajójegyért másfél órát álltam sorba, amíg a többiek az autóban vártak. A jegy valóban 70 $ és 60 LE kikötői illeték. Várakozás közben, ahogy az lenni szokott sok barátom lett. Köztük egy szaúdi fiú, aki Egyiptomban tanul és Ammanba megy nyaralni. A jegyváltó a kikötőtől úgy 200 méterre van. Be kell adni az útlevelet az ablakon és egyszer csak kiadják a jegyet full arabul. Hiába próbáljuk, sehogy sem sikerül kideríteni, hogy mikor megy a hajú. Nem csak nekem, hanem a szaúdi fiúnak sem.

Nagyon vicces, hogy a jegyiroda előtt megállnak az autók szaúdi, egyiptomi, dubai stb. rendszámmal és kapnak helyette másik rendszámot. Gyerekek rohangálnak fel és alá csavarhúzóval és cserélik a rendszámot apró baksisért. Aki nem fizet, annak csak dróttal odabiggyesztik az eredeti alá.

Bemegyünk a várócsarnokban és tovább próbáljuk kideríteni, hogy mikor megy a hajó (1/2 11-re esünk túl az útlevél ellenőrzésen), de nagyon ellentmondásosak az információk. Van,aki delet mond, van aki 2 órát, van aki hármat. Ákos elalszik a hátizsákon, próbáljuk elütni a z időt. Néha kinyitják a váróterem ajtaját, és rengeteg ember kirohan egy buszhoz. Minden alkalommal rácsapunk a lehetőségre, de mindig csak azt mondják, hogy üljünk le egy kicsit.

Egy órakor befut a Nefertiti Queen nevű hajó. Egy weboldal szerint ez jár Nuweiba és Aqaba között. Elvileg jó jel, fogjuk a zsákunkat, és izgulunk. Még másfél órát. Fél három van, mire a hajóra jutunk vagy nyolc útlevél és jegyellenőrzés után.

Amikor elindul a hajó újabb információs űrt próbálok besatírozni: mennyi ideig tart az út (értsd, a gyerekek tudnak-e még fürödni Aqabán). A szaúdi fiú a hajó személyzetétől azt az infót kapja, hogy 40 perc, háromnegyed óra. Némi rátartással Zsuzsinak egy - egy és negyed órát mondok. Aztán eltelik az egy óra, majd még egy. A végén a 40 perces útból 2 és 3/4 óra lesz. Közel hat óta van, mire Aqabába érünk. Tiszta katasztrófa.

A hajón elveszik az útlevelet, és a belépési pecséttel együtt a Aqabán, a kikötő határőrségétől kapjuk vissza. Taxit fogunk Aqabára 5 JD-ért.

Egy 2006-os Lonely Planet segítségével próbáljuk kiválasztani a szállodát éjszakára. Az Aquamarin nevű hotelt választjuk, aminek van tengerpartja és medencéje. Amikor odaérünk nem igazán a várt kép fogad: beach az nincs, illetve ami van azt bezárták 6 órakor, a medence nincs feltöltve, a szoba jó ótvar, mindezt 51 jordániai dinárért (JD). Ezidőtájt a 1 euróért 0.95 - 1,0 JD-t adnak, azaz a szoba közel 14.00 forintba kerül. Szerintem nem ér 10 JD-nél többet,a 2003-as Lonely Planet 24-re taksálja.

Holnap reggel sétálunk Aqabában és délután megyünk Petrába. Halihó!

Hozzászólások a beszámolóhoz

2009.09.28 16:10 nyárizápor (7)
Kíváncsi lennék rá, hogy a gyerekek majd mire emlékeznek úgy 15 év múlva?

Szerencsére mi nem gyalogosan tettük meg ezt az utat, így nagyon rémisztőnek tűnt, amiket leírtál.

Mi szerencsére bérelt jordán rendszámú taxival keltünk át a határon, igaz szárazföldön.A vezető mindent elintézett helyettünk és nem volt drágább, ha jól összeadom, mint amennyibe így került, a várakozásról és a többiről nem is beszélve.Le a kalappal a türelmetek elött.
Még nincs hozzászólás. Legyél Te az első, aki véleményt mond!