Nyaralás Sharm el Sheiken beszámoló

Barba elrepül Nyaralás Sharm el Sheiken Gyerekek a szokásos helyükön, a medencében. Nyaralás Sharm el Sheiken Nyaralás Sharm el Sheiken Hopp, egy fog kiesett Produkció 1 Produkció 2. Hálás gyerek.

Nyaralás Sharm el Sheiken

Utazás időpontja:
2009.09.13 - 2009.09.19

Savoy Sharm el Sheikh Resort 5*, Sharm el Sheikh, Egyiptom, Vörös-tenger

Kis híján egy hete nyaralunk Sharmon. Négyen vagyunk: a feleségem, gyerek és jómagam. A kislány a múlt héten töltötte be a 6. évét, a kisfiú májusban volt három éves. Mivel Barbi a jövőre iskolába megy, valószínű, hogy ez az utolsó alkalom, hogy hosszabb időre nyaralni megyünk.

Utoljára akkor voltunk Egyiptomban, amikor a kislány egy éves volt, akkor is november végén. Már szinte el is felejtettem, hogy mennyire jó Egyiptom. Egyiptom a tökéletes nyaralóhely. Míg Ciprus, Görögország, Tunézia, Olaszország, Horvátország a Földközi-tenger partján van, addig a Vörös-tenger az Indiai-óceánra nyílik, igazi trópusi tenger. Három óra repüléssel nincs másik egzotikus nyaralóhely a környékünkön, ráadásul egy mediterrán nyaralás áráért.

Az öt évvel ezelőtti egyiptomi út óta sok helyen jártunk, de nyaralásra Egyiptom mindennél sokkal jobb. Hihetetlenül jó egy héten vagyunk túl, nekünk is nagyon jó kedvünk van, a gyerekek is nagyon jól érezték/érzik magukat. Kezdenek hozzászokni, hogy folyamatosan együtt vagyunk, nincs óvoda és nincs munka. Ákos három éves kora ellenére gyakorlatilag megtanult úszni, Barba lelkes sznorkellezővé vált. Ki sem jönnek a vízből, mind a kettő valószínűtlen színűre barnult.

Az egyiptomi előzékenység semmihez nem fogható. Olyan hihetetlenül figyelmesek, hogy az egyedülálló. Ha a vacsoránál felemelem a fejemet, mert keresem a sót, akkor az egyik pincér éppen fut felém egy sótartóval. Nagyon szeretik a gyerekeket, állandóan incselkednek velük (mondjuk a mieink ebben nem különösebben társak, de az nem az egyiptomiak hibája).

Sharmon így szeptember közepén simán 38-40 fok van nap közben, ugyanakkor folyamatosan 25-30 km/órás csontszáraz szél fúj. E miatt nincs hőség, sőt kifejezetten kellemes a meleg. Olyannyira, hogy a gyerekek nem szeretnek kijönni a vízből, mert ha nem terítjük be őket törölközővel, akkor az első néhány percbe fáznak is.

Ma van az utolsó éjszakánk itt a szállodában, holnap reggel indulunk Jordánia felé. Az Anubis Travel helyi idegenvezetője, Faten (tunéziai pap és magyar anyuka arabul remekül beszélő leánya) szervezett nekünk transzfert Sharm el Sheikről Nuweibába 400 egyiptomi fontért (LE). Egy euróért most 7,85 font jár, így egy font kb. 35 forintba kerül. Köszönjük innen is Fatennek, mi magunk sokkal drágábban tudtunk csak fuvart találni. (Jó példa: a szálloda kb. 15 km-re van Old Sharmtól, és a szálloda előtt a taxisok nem állnak szóba velünk 70 LE alatt. Visszaútra Faten kapcsiból talál 35 LE-ért taxit. Hasonlóan Na'ama Bay nekünk 50 LE távolságra van, neki 20-ra.)

A terv, hogy holnap jó korán elmegyünk Nuweibába. Valamikor reggel van hajó Nuweibáról Aqabára. Egyszerűen képtelenség kideríteni, hogy mikor indul a hajó (Faten, internet, telefon), úgyhogy reggel elindulunk, valószínűleg másfél óra az út (150 km), azaz 8 felé ott leszünk, hogy biztosan feljussunk a hajóra. Az interneten talált adatok és a Faten kiderítette díj összevág, felnőtteknek 70 dollár és 50 LE kikötői illeték, gyerekeknek 35 LE és ugyanúgy 50 LE illeték.

Oda kell figyelni, hogy valamiért Egyiptomban nem fogadják el a 2000 előtt nyomott dollárokat. Nem lehet beváltani és nem fogadják el fizetéshez sem (az mondják, hogy old paper).

Hozzászólások a beszámolóhoz

2009.09.28 15:58 nyárizápor (7)
Karcsika!

Élvezettel olvastam beszámolódat csodálatos nyaralásotokról, csak gratulálni tudok Neked és kedves párodnak, hogy két pici gyermekkel bevállaltátok ezt az utazást.Igazából nem az egyiptomi egy hétre gondolok, hanem a jordániai útra, ami még felnőtteknek sem kis fáradsággal járó túra.Mi a férjemmel komolyan készültünk rá lelkileg és fizikailag is, de megérte.Az egyiptomi szállodai kiszolgálásról, az udvarias pincérekről, a jó hangulatról,barátságos emberekről írottakat csak megerősíteni tudom én is.Talán néhány kiegészítést írhatok ide, ha nem haragszol meg, amit én tapasztaltam.A Nap bizony még ősszel is égetően süt, mi októberben voltunk ezen a helyen.Az ételek nagyon finomak, de az érzékenyebb gyomrúak óvatosan egyenek a friss salátákból, ha csak 3 -4 csillagos helyen tudnak megszállni.5 csillagostól felfelé már nincs gond aggodalomra,de nem árt ott sem óvatosnak lenni.A régebbi dollárt úgy tudom azért nem szeretik, mert sok a hamis köztük és nehezen tudják beazonosítani, inkább nem fogadják el.( nekünk ezt mesélte egy helybeli arab)
Még nincs hozzászólás. Legyél Te az első, aki véleményt mond!