Vogalonga, vízi karnevál Velencében beszámoló

Vogalonga, vízi karnevál Velencében Vogalonga, vízi karnevál Velencében Vogalonga, vízi karnevál Velencében Vogalonga, vízi karnevál Velencében Vogalonga, vízi karnevál Velencében Vogalonga, vízi karnevál Velencében Vogalonga, vízi karnevál Velencében Vogalonga, vízi karnevál Velencében Vogalonga, vízi karnevál Velencében Vogalonga, vízi karnevál Velencében Vogalonga, vízi karnevál Velencében Vogalonga, vízi karnevál Velencében Vogalonga, vízi karnevál Velencében Vogalonga, vízi karnevál Velencében Vogalonga, vízi karnevál Velencében Vogalonga, vízi karnevál Velencében Vogalonga, vízi karnevál Velencében Vogalonga, vízi karnevál Velencében Vogalonga, vízi karnevál Velencében Vogalonga, vízi karnevál Velencében Vogalonga, vízi karnevál Velencében Vogalonga, vízi karnevál Velencében Vogalonga, vízi karnevál Velencében Vogalonga, vízi karnevál Velencében Vogalonga, vízi karnevál Velencében Vogalonga, vízi karnevál Velencében Vogalonga, vízi karnevál Velencében Vogalonga, vízi karnevál Velencében Vogalonga, vízi karnevál Velencében Vogalonga, vízi karnevál Velencében

Vogalonga, vízi karnevál Velencében

Utazás időpontja:
2008.05.09 - 2008.05.12

Velence, Olaszország, Veneto

Utoljára vagy 26 évvel ezelőtt, hatodikos általános iskolás koromban jártam Velencében. Egyetlen erős emlékem Velencében egy étteremhez kötődik, az sem örömteli. A lagúnákban él egy rákocska. A kihalászás után kiéheztetik néhány nap alatt. Az elkészítés úgy történik, hogy beleteszik egy serpenyőbe, ráütnek egy tojást. A rákocska megeszi a tojást. Ezek után aláöntenek egy kis olajat és megsütik. A rákocska hasa kireped, és megsül tojásostul együtt. Amikor meghallottam az előétel történetét - a szüleim tudnák igazolni, hogy a legkevésbé sem vagyok finnyás, gyakorlatilag bármit meg tudok enni - semmi továbbit nem tudtam a számba tuszkolni.

Az éttermi intermezzón túl alig emlékszem valamire Velencéből. Talán ebből is adódik, hogy felnőtt koromban nem vonzott semmi Velencéhez.

Valószínűleg most sem vettem volna rá magam - teljes családostul - az útra, ha nem meghívásra és nem egy eseményre indulunk el.

Sima közhely lenne, ha azt mondanám, hogy most Velence azonnal megragadott. Ezzel persze valószínűleg a Velencében évente megforduló pár tízmillió turista 99%-a így van. Így van, de ez nem téma értékű.

A lényeg a lényeg, hogy eleve pozitív attitűddel álltam Velencében, amikor a fő programponthoz értünk.

A Vogalonga egyike Velence rövidebb történetű hagyományainak, valamivel több, mint harminc éve rendezik meg, minden tavasszal. Minden tavasszal egyre több evezős hajó indul el, hogy 30-egynéhány kilométert evezzen Velence körül és a lagúnákban.

A meghívóink is jó pár hajót és jó pár hajós legénységet vittek magukkal. Voltak köztük szigorú sportemberek, akik a verseny kedvéért érkeztek és voltak köztük céges csapatépítő társaságok, akik a lagúnákban való evezés kedvéért utazta.

Én magam az utóbbihoz csatlakoztam: semmi teljesítmény csak öröm. A Vogalonga vasárnap van, jómagam szombaton, "főpróbán" vettem részt, kb. két órás élményevezés keretében. A főpályaudvar közelében az egyik nagyobb csatornáról indultunk, majd kikanyarodtunk a Canal Grandéra, túlmentünk a Rialtón, és némi kisebb utakon való hajózás után érkeztünk vissza a Piazza del Romára. Közben az csapatépítő társaság kitalálta, hogy népdalokat énekelnek útközben. Az olaszok mindezt kitörő lelkesedéssel fogadták, folyamatos ujjongásban volt részünk. Volt, hogy a partról magyarok is hozzáénekeltek a dalhoz.

Velence gyalog is hatalmas élmény, vízen pedig utánozhatatlan. Aki teheti menjen el egy hajós társasággal ki, próbáljon evezni a csatornákon! Kár ecsetelni a nagyszerűségét, ha módom van jövőre is elmegyünk. Az a két óra vizem mindent megér.

A Vogalongát vasárnap tartják, az idén több, mint kétezer hajó indul. Az elsők kb. három órát eveztek, a mezőny java úgy öt óra alatt teljesíthette a távot. Mindenféle kézzel hajtott hajó indult: killboatok, kajakok, kenuk, sárkány hajók (ezek a legviccesebbek, sokszor dobosuk is van, a magyar hajók többsége is ilyen volt), gondolák egytől vagy húsz fős legénységgel.

A parton a hajókat hatalmas ováció, taps és drukkolás fogadja. A csatorna partokon hatalmas tömeg gyűlik össze, fürtökben lógnak a drukkerek a partokon, hidakon. Igazi népünnepély.

AKI TEHETI MENJEN JŐVŐRE, CSATLAKOZZON EGY TÁRSASÁGHOZ ÉS EVEZZEN EGY JÓT A CSTORNÁKON! Mindent megér az élmény!

Link:

Sárkányhajók

Hozzászólások a beszámolóhoz

2008.06.04 18:52 Margó (2)
Nagyon örülök a cikknek ! Mi először 1983-ban voltunk "brigád kirándulással". Nagyon szép volt, csak szárazföldön közlekedtünk. Második alkalom 2004-ben,a névnapomat ott ünnepeltük meg ketten a Párommal. Szeretnénk még vissza térni legalább egyszer, több napra, és CSAK VELENCÉBEN.!! Vízi közlekedés biztos nagyon jó, és szép lehetett! Körbe jártuk hajóval a szigetet, Buránó, Muránó szigetek érintésével. Nagyon szép út volt!!!
Még nincs hozzászólás. Legyél Te az első, aki véleményt mond!