A Gruebel és Forsey-nél szerintem évek óta azon fáradoznak, hogy hogyan találjanak ki még értelmetlenebb rettenetesen bonyolult komplikációkat. Tipikus példák a 30 fokban megdöntött tourbillon vagy a kettős tourbillon, amik elvileg hatnak egymásra.
Ezzel persze nincsenek egyedül az órások világába. Nagyon is odavagyok komplikációkért, a tourbillonért különösen, inkább csak az "mulattat", hogy a marketing felhajtotta ötletek mögé racionális érveket próbálnak tenni: a 30 fokos tourbillon ennek a egyik eklatáns példája. Mit számít hány fokban áll a kosár, ha a kéz, ami viseli folyamatosan mozog. A billegő síkja pedig teljesen irreleváns a pontosságra. (Sok hasonló ilyen van, a legkegyetlenebb ezek közül a DeBethune féle nem tudom hogy nevezett X alakú billegő. Elkezdték fejleszteni a kör alakú billegőt, majd hosszú fejlesztés után eljutottak valahová, ami már majdnem tökéletes, amiben pedig nem, azt egyszerűen ki lehetne küszöbölni azzal, ha kerek lenne. )
Ettől függetlenül a Gruebel és Forsey órák lélegzet elállítóak.